Naujienos

Naujam keltui – „Klaipėdos“ vardas

Jau maždaug po metų tarp Smiltynės ir Klaipėdos krantų turėtų pradėti kursuoti naujasis bendrovės „Smiltynės perkėla“ keltas. Jam, pasitarus su miestiečiais, nuspręsta suteikti „Klaipėdos“ vardą. Artimiausiais metais bendrovė numato ir daugiau permainų.

Laukia naujo kelto

Bendrovė „Smiltynės perkėla“ ruošiasi didelėms permainoms ir naujovėms. Iki 2023 m. įmonė į numatytus projektus ketina investuoti daugiau nei 20 mln. eurų. Vienas jau įgyvendinamų tikslų – naujas keltas. Šių metų gegužės pradžioje „Smiltynės perkėla“ pasirašė naujo universalaus keleivinio-krovininio laivo projektavimo ir statybos sutartį su tarptautinį konkursą laimėjusia bendrove „Vakarų Baltijos laivų statykla“. „Smiltynės perkėlai“ naujasis keltas turėtų būti perduotas artėjančių metų liepą. Bendrovės generalinis direktorius Mindaugas Čiakas teigė, kad naujasis keltas pagerins susisiekimą su Neringos pusiasaliu, padės sumažinti vasarą prie kelto nusidriekiančias automobilių eiles.

Rinko vardą

Bendrovės vadovas sakė, kad įmonė atsakingai, lyg naujam būsimam komandos nariui, keltui rinko vardą, tačiau paaiškėjo, kad tai nėra lengva užduotis. Galiausiai nuspręsta paprašyti gyventojų pagalbos. Socialinio tinklo paskyroje žmonės buvo raginami siūlyti, jų manymu, naujajam keltui labiausiai tiksiantį pavadinimą. Įvairiais būdais bendrovę pasiekė apie 100 galimų naujojo kelto vardų. Teigiama, kad tarp jų visų išryškėjo vienas lyderis – „Klaipėda“.

Miesto meras Vytautas Grubliauskas pasidžiaugė tokiu sumanymu, primindamas, jog iki šiol perkėla turėjo laivus, pavadintus „Kintai“, „Palanga“, „Nida“ ir kitus, tačiau uostamiesčio vardo nebūta. „Tai tam tikras istorinės tiesos atstatymas. Klaipėdos akcentas buvo pageidautinas. Pasirinkimas labai teisingas. Tai garbė miestui ir linkiu, kad naujas keltas būtų svetinguoju Klaipėdos deniu, ant kurio užlipęs kiekvienas pajustų aurą ir galimybę keliauti“, – kalbėjo meras.

Teigiama, kad naujasis keltas bus pats moderniausias bendrovės „Smiltynės perkėla“ turimo parko laivas, kuris vienu metu galės plukdyti iki 40 lengvųjų automobilių. Tai bus laivas, kuris galės priimti iki aštuonių didžiųjų turistinių autobusų. Esant poreikiui, naujasis keltas galės būti nukreiptas dirbti į Šiaurės ragą kaip keleivinis laivas, kuris gali plukdyti iki 1 tūkst. keleivių. Tikimasi, kad keltas bus naudojamas bent du dešimtmečius. Šiuo metu įmonė turi penkis keltus, seniausias jų – „Kintai“. Jį ir pakeis naujasis keltas.

Iškils naujas pastatas

Kaip minėta, bendrovė turi ir daugiau planų nei vien tik naujasis keltas. Po šio projekto lauks naujo keleivių aptarnavimo-administracinio pastato statybos Naujojoje perkėloje. Numatoma, kad objekto statybos prasidės kitų metų pavasarį. Šiuolaikiškas ir modernus statinys turėtų iškilti per porą metų. „Klaipėdos miesto gyventojams ir svečiams bus atvertas priėjimas prie Kuršių marių. Jis turės modernią terasą, iš kurios atsivers nuostabūs vaizdai. Miestiečiai galės terasoje atsigerti kavos ir stebėti atvykstančius ir išvykstančius laivus“, – apibendrino bendrovės vadovas M. Čiakas. Tikimasi, kad ši miesto vieta taps nauju traukos tašku.