Dėmesio! Nuo spalio 1 d. keičiasi keltų judėjimo grafikai Naujojoje ir Senojoje perkėlose. Daugiau informacijos skiltyje ,,TVARKARAŠTIS’’.

Naujienos

Socialinės atsakomybės pradžia organizacijoje – neabejotinai prasideda viduje

Tikriausiai nesuklysiu sakydama, kad, nors ir vėliau nei verslo, socialinės atsakomybės banga ėmė stiprėti Vakarų pasaulyje, bet Lietuvoje ji irgi plėtojosi pagal tą patį klasikinį modelį. Pirmiausiai dėmesį organizacijos ėmė skirti savo darbuotojams ir tai liko kritiškai svarbia veiklos dalimi. Vėliau vadinamasis socialinis kontraktas su visuomene imtas suprasti gerokai plačiau, taip suteikiant galimybę plėtoti įvairiausias iniciatyvas už įmonės ribų, o pačiai organizacijai – tapti platforma įvairiausioms (ne)finansinės paramos bei bendrystės formoms, kurioms nauju katalizatoriumi tapo netgi COVID-19 pandemija.

Socialinė atsakomybės raida „Smiltynės perkėloje“ prasidėjo ir plėtėsi natūraliai. Pirmiausiai susikoncentravome į tai, kaip pas mus jaučiasi ir ar gera dirbti žmonėms, nuo kurių priklauso įmonės našumas bei rezultatai.  Užtikrindami susisiekimą su Kuršių Nerija, mes kiekvieną dieną tiesiogine to žodžio prasme jungiame krantus. Ši ypač svarbi misija neatsiejama n e tik nuo mūsų darbuotojų komandos ar technikos, kuri negali atsilikti nuo šiuolaikinių reikalavimų ir privalo daryti kuo mažesnį poveikį aplinkai. Taip pat siekiame remti jautriausias socialines grupes, o pandemijos įkvėpti ėmėmės vadinamųjų emocinių projektų, kurie, tikimės, padėjo pakelti ūpą pandemijos išvargintai visuomenei.

Geroji socialinės atsakomybės patirtis

Darbuotojai

Tai yra tai, nuo ko pradėjome, kas yra mūsų atskaitos taškas ir ypač svarbus ateities veiklos pamatas.  Žvelgiant iš šios dienos perspektyvos, sąžiningas atlygis, mokymai bei socialinis dialogas su profesinėmis sąjungoms yra kasdienė korporatyvinė higiena.

Mums reikia ypatingų, specifinių kompetencijų žmonių tam, kad krantai nuolat būtų sujungti . Smiltynės perkėlos stiprybė yra patyrę ir kompetentingi darbuotojai, kurie turi užtikrinti saugų ir nenutrūkstamą keleivių ir transporto priemonių perkėlimą. Mokymai ir periodinės atestacijos padeda užtikrinti naujausių praktikų diegimą mūsų veikloje. Tą išlaikėme ir pandemijos keliamų iššūkių sąlygomis . Periodiškai vykstančiuose vidiniuose mokymuose įtraukiame įvairių grandžių darbuotojus – nuo kasininkų iki denio upeivių. Ir tikrai ne visi turi galimybes mokytis nuotoliniu būdu, todėl ribodami nebūtinus tarpusavio kontaktus tiesiog maksimaliai išnaudojome turimas erdves ir skatinome mokymuose dalyvauti iš atskirų biuro salių. Ypatingą dėmesį skiriame darbuotojų saugos ir sveikatos gerinimui bei įvairioms prevencijos priemonėms, kas pandemijos kontekste yra itin aktualu.

Aplinkosauga

Kasdien kursuodami Klaipėdos jūrų uoste negalime užsimerkti į tai, kokį poveikį aplinkai daro – me . Bendrovė, vykdydama viešuosius pirkimus, taiko ir žaliųjų pirkimų praktiką, atsižvelgiame į aplinkos apsaugos kriterijų sąrašą pirkdami prekes, paslaugas, darbus. Klimato krizė nėra tušti žodžiai, o sprendimais negali tapti tik žodinės deklaracijos. Nuosekliai ir tikslingai investuojame į tai, kad mūsų keltai būtų kuo žalesni. Ypač didžiuojamės tuo, kad po keltų variklių keitimo kuro sąnaudas pavyko sumažinti iki 30 proc., o kartu su kuro sąnaudomis mažėja ir aplinkos tarša. Į aplinkosaugos projektus įtraukiame darbuotojus . Taip ne tik ugdome jų asmeninę atsakomybę už švarią aplinką, bet ir pasitikime jais kaip pačiais lojaliausiais savo ambasadoriais, be kurių tikėjimo, entuziazmo bei įsitraukimo pažangos aplinkosaugos srityje sektųsi siekti gerokai lėčiau.

Visuomenė

Socialinės atsakomybės iniciatyvas išplėtėme gerokai toliau, nei tai galėtų būti tiesiogiai susiję su mūsų veikla . Turime stiprią paramos politiką, kuri remiasi vertybėmis ir nuostata, kad teikiama parama privalo būti vieša ir nekelti visuomenei abejonių dėl savo tikslingumo ir skyrimo proceso skaidrumo. Prioritetinę paramą skiriame negalią turintiems asmenims, neįgalų vaiką slaugančioms gausioms šeimoms. Taip pat galime pasidžiaugti mūsų bendradarbiavimu su švietimo įstaigomis: dalyvaujame mokinių švietime ir bendrose veiklose . Galime pasigirti visiškai naujais emociniais projektais. Pandemijos metu stengėmės prisidėti prie gerų emocijų suteikimo visuomenei, keltus paversdami atlikėjų scena. Kadangi kai kuriais pandemijos etapais buvo ypač stipriai suvaržytos koncertinės veiklos, mes padėjome atlikėjams rengti saugius pasirodymus. Keltas yra atvira erdvė, todėl jame organizavome veiklas ir koncertus.

Darbuotojų įsitraukimas į socialines iniciatyvas

Savo veiklą bendrovė grindžia profesionalumu, atsakomybe, išradingumu, pozityvumu ir tarpusavio pagarba. Kiekvienais metais klausiame darbuotojų nuomonės ir vertiname jų įsitraukimą į bendrovės gyvenimą bei įvairias iniciatyvas. Pirmąją tokią apklausą surengėme 2015 m., tada darėme dvejų metų pertrauką, o paskui jau kiekvienais metais, kad palaikytume glaudų ryšį su komandos nariais ir turėtume galimybę stebėti pokytį. Klausiame ir prašome atvirai pasisakyti tokiais klausimais, kaip tai, kokius norėtų matyti pokyčius organizacijoje, kaip gerintų motyvacinę sistemą, ką jie darytų, jei būtų aukščiausi vadovai, kokius pagrindinius tikslus keltų ir ką rinktųsi keisti. Mes atsižvelgiame į tyrimų rezultatus, keičiamės ir keičiame tam, kad visi judėtume į priekį kaip darni komanda.

 

AB „Smiltynės perkėla“ socialinės atsakomybės patirtimi pasidalino Lina Poderienė, personalo direktorė