Naujienos

Efektyvesniam ir saugesniam perkėlimui per marias – nauja infrastruktūra Smiltynės perkėloms

Užbaigus rekonstruoti Senosios Smiltynės perkėlos krantines Smiltynės pusėje, čia vienu metu gali būti švartuojami du keltai. Siekiant užtikrinti kuo efektyvesnį ir saugesnį keleivių ir transporto priemonių perkėlimą, pradėta ir Naujosios perkėlos infrastruktūros rekonstrukcija.

„Uosto direkcija yra atsakinga už uosto infrastruktūrą, jos būklę, įskaitant ir tą, kuri yra skirta gyventojams ir transporto priemonėms perkelti per Kuršių marias. Mūsų siekis yra prisidėti, kad būtų užtikrintas efektyvus keltų švartavimas ir keleivių bei transporto priemonių perkėlimas. Tad ateinantį sezoną Senoji Smiltynės perkėla galės dirbti maksimaliai – Smiltynės pusėje vienu metu bus galima švartuoti du skirtingų parametrų keltus. O šį rudenį Naujojoje perkėloje prasidėjusi rekonstrukcija vyks etapais, kad nebūtų trikdomas keltų darbas“, – sako Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.

Smiltynės pusėje, kur švartuojasi Senosios perkėlos keltai, rekonstruota bemaž 135 metrai  krantinių, įrengti slipai, atmušai, švartavimo stulpeliai, lietaus nuotekų tinklai. Rekonstrukcijos metu buvo atnaujinta krantinių danga, krantinėse įrengtas apšvietimas, kurio anksčiau visiškai nebuvo. Taip pat prie krantinės Smiltynės pusėje išgilinta iki 5,5 metro. Anksčiau gylis čia siekė apie 3 metrus.

„Džiaugiamės Uosto direkcijos investicijomis į mūsų įmonės infrastruktūrą, kurios ženkliai pagerina Smiltynės perkėlos teikiamų paslaugų saugumą ir kokybę. Užbaigus Senosios perkėlos krantinių Smiltynėje rekonstrukciją ne tik pagerėjo keltų švartavimosi sąlygos, bet ir sąlygos keleiviams. Iki vasaros sezono pradžios keleivių laukimo zonoje dar bus pastatyti nauji suoliukai, įrengtas iš dispečerinės valdomas informacinis skydas, kuriame bus pateikiama keleiviams aktuali informacija. Visą tai prisidės prie Klaipėdos miesto gyventojų ir miesto svečių patogesnių kelionių“, – teigia Mindaugas Čiakas, AB Smiltynės perkėlos generalinis direktorius.

Krantinę Smiltynėje rekonstravo pagal jungtinės veiklos sutartį veikiančios Latvijos įmonės SIA „Baltijas jūras geologijas centrs“ ir AB „BMGS“. Uosto direkcijai šie darbai kainavo 2,05 mln. Eur (įskaitant PVM).

Rekonstrukcija vyks etapais

Šiuo metu Naujojoje Smiltynės perkėloje vyksta krantinių rekonstrukcijos parengiamieji bei kiti darbai. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, AB Smiltynės perkėla yra pasirašiusios trišalę sutartį su konkursą laimėjusia UAB „Tilsta“, kuri rekonstruos Naujosios perkėlos naudojamas krantines bei įrengs reguliuojamas rampas.

Naujosios perkėlos krantinės pastatytos maždaug prieš keturis dešimtmečius. Įgyvendinant projektą bus rekonstruojama dalis krantinių tiek Klaipėdos, tiek Smiltynės pusėje. Čia bus įrengti švartavimo stulpeliai, kelio užtvarai. Projekto sprendiniai apima ir esamų rampų konstrukcijų keitimą naujomis hidraulinėmis rampomis. Taip pat yra suprojektuoti lauko apšvietimo tinklai ir kita infrastruktūra.

Anot AB Smiltynės perkėlos vadovo, naujieji kranto tilteliai bus platesni ir ilgesni, tai leis užtikrinti greitesnį keltų pakrovimo ir iškrovimo procesą esant vandens lygio svyravimams ar laivybai nepalankioms oro sąlygos. Tiltelių aukštį bus galima reguliuoti nuotoliniu būdu iš kelto vairinės. Tai žymiai pagerins laivyno darbuotojų darbo sąlygas, keltų operacijų saugumą. 

Bendra sutarties kaina – 5,8 mln. Eur (įskaitant PVM), iš jos Uosto direkcijos finansuojama dalis siekia 3,34 mln. Eur, AB Smiltynės perkėlos – 2,47 mln. Eur.

Darbai bus vykdomi dviem etapais, kad nebūtų trikdomas perkėlos darbas. Planuojama, kad pirmas etapas bus užbaigtas kitų metų gegužę, o antrasis prasidės pasibaigus vasaros sezonui.