naujojiperkela
perkela
smiltyne

KAS ESAME MES?

Būtų galima prisistatyti paprastai, mes – „tiltas“ į Kuršių neriją! O realiai – unikali, draugiška bendrovė, turinti didžiulę patirtį keleivinio vidaus vandens transporto sferoje, užtikrinanti žmonėms saugų susisiekimą keltais tarp dviejų krantų per Kuršių marias.

TRUPUTIS ISTORIJOS

AB „Smiltynės perkėla“ įregistruota 1991 m. gegužės 30 d., tačiau pačios perkėlos istorija skaičiuojama nuo 1945 m., kai buvo įkurta, kaip karinio upių laivyno padalinys, turėjęs vykdyti strateginę užduotį – garantuoti susisiekimą tarp dviejų krantų per Kuršių marias.

Netrukus Senosios prieplaukos vietoje susikūrė stipri upių transporto įmonė, kurios paskirtis buvo žymiai platesnė: gabenti baržomis maisto prekes iš Kauno, vilkikais plukdyti Nemunu sielius į Danės upės pakrantėse įsikūrusias medienos apdirbimo įmones, upių transportu pervežti keleivius.

Palaipsniui, upių transporto reikšmė sumenko, visas transportinis upių laivynas perėjo Nemuno laivininkystės žinion, ir Senoji Perkėla, įgijusi savarankiško ūkiskaitinio administravimo statusą, palaipsniui sugrįžo prie pradinės, svarbiausiosios funkcijos – užtikrinti susisiekimą per Kuršių marias. Tuo metu (apie 1960 – 1970 m.) buvo įsigyti 4 upiniai keltai.

Augo pramonė, sparčiai vystėsi turizmas. Lietuvoje, ypač Kuršių nerijoje, ėmė steigtis naujos poilsio bazės, suaktyvėjo statybos darbai. Natūralu, jog šie procesai žymiai padidino besikeliančio transporto, krovinių ir keleivių kiekį. Senosios perkėlos darbas ėmė strigti. Todėl specialiai transporto ir krovinių perkėlimui 1986 metais buvo atidaryta Naujoji perkėla su keturiais keltais, kurie laikui bėgant pakeisti erdvesniais naujo tipo keltais.

Šiandien keltai modernesni, manevringesni ir greitesni! „Žalgiris“ (2009 m.), „Baltija“ (2005 m.), „Neringa“ (2004 m.) kelia iki 40 lengvųjų automobilių, o uždarame salone  –  100 keleivių. Keleivinis keltas „Nida“ (2006 m.) aptarnauja Senosios perkėlos srautus. Talpina iki 700 keleivių. Ir beveik perkėlos simboliu tapęs keltas „Kintai“ (1977 m.) kelia iki 477 keleivių.

2011 m. pastatytas naujas pirsas Šiauriniame rage, prie kurio vienu metu gali švartuotis du bendrovės keltai. Senoji perkėla iškelta į naują vietą. Čia 2013 m. rugpjūčio 8 d. duris atvėrė keleivių terminalas su atvira terasa ant stogo. Apie 300 kv. metrų ploto pastate įrengta keleivių laukimo salė, aptarnavimo kasos, abejingų nepaliekantis baras-restoranas.

2014 m. įsigytas katamarano tipo keleivinis laivas-keltas „Smiltynė“ (1999 m.). Tų pačių metų gegužės 31 dieną atidarytas naujas, reguliarus maršrutas Klaipėda-Juodkrantė-Nida-Juodkrantė-Klaipėda, vykdomas vasaros sezono metu.

Bėgant metams bendrovės veidas pasikeitė. Šiandien ji moderni, draugiška, perkelianti apie 2 mln. keleivių ir virš 0,6 mln. transporto priemonių per metus.

Neringa užburia. Svaigina ir nuolat primena apie save, kai ją paliekate. Ji Jus myli ir laukia. Ji Jums ištikima ir vienintelė. Ir Jūs visuomet ją čia rasite… Kviečiame sugrįžti dar ir dar..!

kopospanorama